Wymagania programowe
Klasa 1
Kształcone wiadomości i umiejętności ucznia:
poprawne nazywanie podzespołów komputera,
poprawne nazywanie różnych rodzajów komputerów,
bezpieczne korzystanie z komputera,
posługiwanie się myszką i klawiaturą,
uruchamianie komputera z odpowiednim systemem operacyjnym,
poprawne zamykanie komputera,
uruchamianie płyty CD,
uruchamianie wybranego programu z dysku komputera,
tworzenie, nazywanie i usuwanie folderów na Pulpicie komputera,
porządkowanie ikon na Pulpicie,
zapisywanie plików na dysku komputera,
otwieranie, edytowanie i usuwanie plików z dysku komputera,
kopiowanie i wklejanie tekstu oraz zdjęć,
posługiwanie się narzędziami edytora graficznego (wstawianie tekstu, rysowanie przy użyciu narzędzi aplikacji),
podstawowa obsługa wybranej przeglądarki internetowej (włączenie, wpisanie podanego adresu w pasku adresu, otwieranie i zamykanie kart przeglądarki),
wyszukiwanie prostych informacji w Internecie,
logowanie się na poczcie elektronicznej,
wysyłanie maili do osób zapisanych w książce adresowej,
przeglądanie prezentacji multimedialnych,
tworzenie animacji komputerowych,
tworzenie obiektów trójwymiarowych w edytorze grafiki 3D,
tworzenie filmów i prezentacji multimedialnych złożonych ze zdjęć.
Na ocenę WSPANIALE:
Uczeń spełnia wymagania na ocenę bardzo dobrze. Dodatkowo wykazuje się wysokim stopniem samodzielności poznawczej, która pozwala na pracę oraz rozwijanie swoich zainteresowań związanych z różnymi programami i systemami operacyjnymi. Chętnie wykonuje nieobowiązkowe zadania dodatkowe oraz uczestniczy w wewnętrznych i zewnętrznych konkursach informatycznych.
Na ocenę BARDZO DOBRZE:
Uczeń opanował wszystkie poznane wiadmości i umiejętności w stopniu niewymagającym ingerencji ze strony nauczyciela. Samodzielnie wykonuje powierzone zadania. Cechuje go aktywna postawa. Systematycznie odrabia zadania domowe (maksymalnie 2 braki zadań na semestr).
Na ocenę DOBRZE:
Uczeń opanował wszystkie poznane wiadomości i umiejętności, czasami wymaga jednak drobnej pomocy ze strony nauczyciela. Większość zadań na lekcjach wykonuje samodzielnie. Sporadycznie zdarza się u niego brak zadania domowego (maksymalnie 4 braki zadania na semestr).
Na ocenę ŁADNIE:
Uczeń opanował większość poznanych wiadomości i umiejętności. Wymaga jednak dużej pomocy ze strony nauczyciela. Ma trudności z samodzielnym wykonaniem zadanego ćwiczenia. Często nie odrabia zadania domowego (maksymalnie 6 braków zadania na semestr)
Na ocenę POSTARAJ SIĘ:
Uczeń opanował część poznanych wiadomości i umiejętności. Wymaga stałej pomocy ze strony nauczyciela. Nie potrafi samodzielnie wykonać zadanego ćwiczenia. Często nie odrabia zadania domowego (maksymalnie 6 braków zadania na semestr).
Na ocenę POMYŚL:
Uczeń nie opanował wymaganych wiadomości i umiejętności. Pomimo stałej pomocy nauczyciela, nie potrafi wykonać prostych ćwiczeń. Nie odrabia zadań domowych.
Klasa 2
Kształcone wiadomości i umiejętności:
poprawne nazywanie podzespołów komputera,
poprawne nazywanie różnych rodzajów komputerów,
bezpieczne korzystanie z komputera,
posługiwanie się myszką i klawiaturą,
uruchamianie komputera z odpowiednim systemem operacyjnym,
poprawne zamykanie komputera,
uruchamianie płyty CD,
tworzenie, nazywanie i usuwanie folderów na Pulpicie komputera,
porządkowanie ikon na Pulpicie,
zapisywanie plików na dysku komputera,
otwieranie, edytowanie i usuwanie plików z dysku komputera,
kopiowanie i wklejanie tekstu oraz zdjęć,
posługiwanie się edytorem tekstowym:
zmiana rozmiaru, koloru i kroju czcionki,
wyrównywanie tekstu,
tworzenie wypunktowanej i numerowanej listy,
wstawianie obrazu do tekstu,
wstawianie autokształtów do tekstu,
wstawianie symboli do tekstu,
posługiwanie się narzędziami edytora graficznego:
wstawianie tekstu do obrazu,
zmiana rozmiaru, koloru i kroju czcionki,
zaznaczanie, kopiowanie, wklejanie i usuwanie fragmentów obrazu,
powiększanie i zmniejszanie fragmentów obrazu,
zmiana położenia elementów obrazu,
rysowanie z użyciem narzędzi aplikacji,
podstawowa obsługa wybranej przeglądarki internetowej (włączenie, wpisanie podanego adresu w pasku adresu, otwieranie i zamykanie kart przeglądarki),
logowanie się na poczcie elektronicznej,
zapisywanie poleceń w środowisku programistycznym,
tworzenie rysunków za pomocą środowiska programistycznego,
wysyłanie maili (z załącznikami) do osób zapisanych w książce adresowej,
wyszukiwanie informacji w Internecie,
przeglądanie prezentacji multimedialnych,
tworzenie animacji komputerowych,
tworzenie obiektów trójwymiarowych w edytorze grafiki 3D,
tworzenie filmów i prezentacji multimedialnych złożonych ze zdjęć.
Na ocenę WSPANIALE:
Uczeń spełnia wymagania na ocenę bardzo dobrze. Dodatkowo wykazuje się wysokim stopniem samodzielności poznawczej, która pozwala na pracę oraz rozwijanie swoich zainteresowań związanych z różnymi programami i systemami operacyjnymi. Chętnie wykonuje nieobowiązkowe zadania dodatkowe oraz uczestniczy w wewnętrznych i zewnętrznych konkursach informatycznych.
Na ocenę BARDZO DOBRZE:
Uczeń posiadł wszystkie wiadmości i umiejętności w stopniu niewymagającym ingerencji ze strony nauczyciela. Samodzielnie wykonuje powierzone zadania. Cechuje go aktywna postawa. Systematycznie odrabia zadania domowe (maksymalnie 2 braki zadania na semestr).
Na ocenę DOBRZE:
Uczeń posiadł wszystkie wiadomości i umiejętności, czasami wymaga jednak drobnej pomocy ze strony nauczyciela. Większość zadań na lekcjach wykonuje samodzielnie. Sporadycznie zdarza się u niego brak zadania domowego (maksymalnie 4 braki zadania na semestr).
Na ocenę ŁADNIE:
Uczeń posiadł większość wiadomości i umiejętności. Wymaga dużej pomocy nauczyciela. Ma trudności z samodzielnym wykonaniem zadanego ćwiczenia. Często nie odrabia zadania domowego (maksymalnie 6 braków zadania na semestr)
Na ocenę POSTARAJ SIĘ:
Uczeń posiadł część wiadomości i umiejętności. Wymaga stałej pomocy nauczyciela. Nie potrafi samodzielnie wykonać zadanego ćwiczenia. Często nie odrobia zadania domowego (maksymalnie 6 braków zadania na semestr).
Na ocenę POMYŚL:
Uczeń nie posiadł wymaganych wiadomości i umiejętności. Pomimo stałej pomocy nauczyciela, nie potrafi wykonać prostych ćwiczeń. Nie odrabia zadań domowych.
Klasa 3
Kształcone wiadomości i umiejętności:
poprawne nazywanie podzespołów komputera,
poprawne nazywanie różnych rodzajów komputerów,
bezpieczne korzystanie z komputera,
posługiwanie się myszką i klawiaturą,
uruchamianie komputera z odpowiednim systemem operacyjnym,
poprawne zamykanie komputera,
uruchamianie płyty CD,
tworzenie, nazywanie i usuwanie folderów na Pulpicie komputera,
porządkowanie ikon na Pulpicie,
zapisywanie plików na dysku komputera,
otwieranie, edytowanie i usuwanie plików z dysku komputera,
kopiowanie i wklejanie tekstu oraz zdjęć,
posługiwanie się edytorem tekstowym:
zmiana rozmiaru, koloru i kroju czcionki,
wyrównywanie tekstu,
tworzenie wypunktowanej i numerowanej listy,
wstawianie obrazu do tekstu,
wstawianie autokształtów do tekstu,
wstawianie symboli do tekstu,
posługiwanie się narzędziami edytora graficznego:
wstawianie tekstu do obrazu,
zmiana rozmiaru, koloru i kroju czcionki,
zaznaczanie, kopiowanie, wklejanie i usuwanie fragmentów obrazu,
powiększanie i zmniejszanie fragmentów obrazu,
zmiana położenia elementów obrazu,
rysowanie z użyciem narzędzi aplikacji,
podstawowa obsługa wybranej przeglądarki internetowej (włączenie, wpisanie podanego adresu w pasku adresu, otwieranie i zamykanie kart przeglądarki),
logowanie się na poczcie elektronicznej,
zapisywanie poleceń w środowisku programistycznym,
tworzenie rysunków za pomocą środowiska programistycznego,
wysyłanie maili (z załącznikami) do osób zapisanych w książce adresowej,
wyszukiwanie informacji i grafik w internecie,
przeglądanie prezentacji multimedialnych,
tworzenie animacji komputerowych,
tworzenie obiektów trójwymiarowych w edytorze grafiki 3D,
tworzenie filmów i prezentacji multimedialnych złożonych ze zdjęć.
Na ocenę WSPANIALE:
Uczeń spełnia wymagania na ocenę bardzo dobrze. Dodatkowo wykazuje się wysokim stopniem samodzielności poznawczej, która pozwala na pracę oraz rozwijanie swoich zainteresowań związanych z różnymi programami i systemami operacyjnymi. Chętnie wykonuje nieobowiązkowe zadania dodatkowe oraz uczestniczy w wewnętrznych i zewnętrznych konkursach informatycznych.
Na ocenę BARDZO DOBRZE:
Uczeń posiadł wszystkie wiadmości i umiejętności w stopniu niewymagającym ingerencji ze strony nauczyciela. Samodzielnie wykonuje powierzone zadania. Cechuje go aktywna postawa. Systematycznie odrabia zadania domowe (maksymalnie 2 braki zadania na semestr).
Na ocenę DOBRZE:
Uczeń posiadł wszystkie wiadomości i umiejętności, czasami wymaga jednak drobnej pomocy ze strony nauczyciela. Większość zadań na lekcjach wykonuje samodzielnie. Sporadycznie zdarza się u niego brak zadania domowego (maksymalnie 4 braki zadania na semestr).
Na ocenę ŁADNIE:
Uczeń posiadł większość wiadomości i umiejętności. Wymaga dużej pomocy nauczyciela. Ma trudności z samodzielnym wykonaniem zadanego ćwiczenia. Często nie odrabia zadania domowego (maksymalnie 6 braków zadania na semestr)
Na ocenę POSTARAJ SIĘ:
Uczeń posiadł część wiadomości i umiejętności. Wymaga stałej pomocy nauczyciela. Nie potrafi samodzielnie wykonać zadanego ćwiczenia. Często nie odrobia zadania domowego (maksymalnie 6 braków zadania na semestr).
Na ocenę POMYŚL:
Uczeń nie posiadł wymaganych wiadomości i umiejętności. Pomimo stałej pomocy nauczyciela, nie potrafi wykonać prostych ćwiczeń. Nie odrabia zadań domowych.